Jaki wpływ na pozycjonowanie mają SEO i SEM?

Skuteczne SEO SEM - jak zrobić

W internecie powstało wiele opinii na temat SEO i SEM. Według niektórych z nich nazwy te można stosować zamiennie, gdyż obie są związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Takie myślenie to jednak duży błąd, ponieważ SEM to termin znacznie bardziej rozbudowany niż SEO.

Różnice miedzy SEO a SEM

SEO jest elementem kampanii marketingowych, natomiast SEM określić można jako całościowy proces związany z pozycjonowaniem, a jego celem jest skierowanie jak największego ruchu na reklamowane witryny. Wzajemna zależność pomiędzy SEO i SEM dobrze przedstawia równanie: SEM=SEO+PPC. SEO odnosi się tu do pozycjonowania strony, natomiast PPC (Pay Per Click) związany jest z płatnymi linkami. Zatem skracając – SEM wpływa na ściągnięcie potencjalnych klientów, a SEO jest przedsięwzięciem rozłożonym w czasie, jego efekty bardzo często można zobaczyć dopiero po kilku tygodniach.