SEO – jakość, bezpieczeństwo, UX, mobile…

Content Marketing - ważny w 2019?

Co roku w obszarze SEO pojawiają się zmiany. Przyniósł je rok 2018, ale także przyniosą je kolejne lata. Już wiesz, że pozycjonowanie i optymalizacja strony mają kluczowe znaczenie dla wyników wyszukiwania. To jednak nie wszystko.

Najnowsze trendy SEO

Optymalizacja stron i pozycjonowanie zawsze była bardziej sztuką analizy danych, próbą przewidzenia skutków zmian i nadążenia za zmianami konkurencji. Dzisiaj jest także dziedziną, w której umiejętności twarde z obszaru programowania, konfiguracji serwerów, użyteczności czy bezpieczeństwa są równie kluczowe.

SEO w 2019 roku – co jest ważne?

Według najnowszych wymogów Google pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania będzie oceniane na podstawie ich dostosowania do urządzeń mobilnych.

Bezpieczeństwo

Kolejnym trendem jest bezpieczeństwo. Strony bez SSL będą uznawane przez przeglądarki jako niebezpieczne. Jeśli użytkownik zobaczy niezabezpieczoną stronę pewnie z niej wyjdzie, a to wpłynie na algorytm wyszukiwarek, które mogą uznać, że strona nie jest wartościowa. W konsekwencji może się to przełożyć na spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.

Strukturyzacja danych

W 2019 roku powinieneś zainteresować się narzędziami do strukturyzowania danych na stronie. Algorytmy wyciągną dane z Twojej witryny i pomogą jej pojawić się na samej górze wyników wyszukiwania.

Content jest kluczowy

Oczywiście nie oznacza to rezygnacji z dobrych treści, które powinny znaleźć się na Twojej stronie. Jeśli już jesteśmy w temacie contentu to warto zaznaczyć, że jest on przez Google oceniane na podstawie swojej wartości. Treści muszą przede wszystkim odpowiadać na konkretne pytania i wyczerpująco rozwiązywać zagadnienia.

User Experience (UX) – użyteczność

Kolejną kwestią jest user experience (UX) czyli użyteczność dla odbiorcy. To między innymi czas, w jakim strona może się załadować, w tym także na urządzeniach mobilnych. Jednak nie chodzi tu tylko o czas. Google bierze pod uwagę czy strona jest przejrzysta i czy jej projekt jest przemyślany.

Wyszukiwanie głosowe

Następnym trendem SEO jest wyszukiwanie głosowe, zarówno na laptopach, jak i smartfonach. Z kolei linki w SEO muszą mieć pewną wartość. Nie mogą bezmyślnie kierować do jakichkolwiek witryn– ich umieszczenie na stronie musi być celowe i poparte odpowiednimi argumentami.

Podsumowanie

Oczywiście trendy w SEO będą się zmieniały co roku, dlatego jeśli zależy Ci na wiarygodności w oczach wyszukiwarki i klientów musisz się z nimi zapoznać.