Czasem najlepiej zaplanowane kampanie marketingowe mogą nie przynieść spodziewanych rezultatów, a wręcz mogą okazać się klapą.Jest kilka błędów, których zdecydowanie powinieneś unikać.
Na co zwrócić szczególną uwagę planując działania marketingowe?
Zdefiniuj mierzalny cel kampanii (KPI)
Bardzo często podjęte działania nie mają myśli przewodniej i głównego celu. Nie planuj kampanii tylko dlatego, że robi to konkurencja lub dlatego, że musisz coś zrobić ze swoim budżetem. Działania marketingowe nie mogą nie być skonsultowane ze sprzedażą, gdyż to ona jest siłą napędową zysku.
Bądź rzetelny w przekazie
Kolejnym błędem, jaki możesz popełnić planując kampanię, jest nadmierne skupianie się na wizerunku czyli budowaniu marki. Musisz wziąć odpowiedzialność za obraz firmy jaki stworzyłeś. Krótko mówiąc, nie obiecuj gruszek na wierzbie, tylko niech Twoja oferta odpowiada Twoim możliwościom.
Analizuj konkurencje
Z kolei brak wiedzy o konkurencji może spowodować, że jeśli chodzi o produkty i usługi, pozostaniesz daleko w tyle, za swoimi rywalami.
Nie czekaj – zacznij działać
Kiedy zaczniesz skupiać się na nieistotnych szczegółach kampanii może okazać się, że tracisz cenny czas. A on właśnie w wielu przypadkach jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Dlatego nie czekaj na odpowiedni moment, tylko startuj z tym, co już masz przygotowane. Nie skupiaj się tylko i wyłącznie na komunikowaniu, ale na konkretnych zagadnieniach, które mogą zainteresować klienta.
Jasny przekaz = większa skuteczność
Twój przekaz musi być także zrozumiały, bo bez tego nie dotrze do określonego grona odbiorców. Nie naśladuj bezkrytycznie konkurencji – to, co dla innych jest dobre i przynosi efekty, u Ciebie wcale nie musi się sprawdzić.
Środki i narzędzia = dobrze żebyś je znał
Pozbądź się także pewnej naiwności związanej z nieznajomością narzędzi marketingowych. Musisz wiedzieć, co osiągniesz dzięki social mediom czy działaniom SEO.
Konsekwencja w działaniu
No i oczywiście – bądź konsekwentny. Rozpoczęta kampania musi przejść przez wszystkie fazy, także te mniej twórcze.